Volgens Duitse chroniqueurs was het Felwebel Kraft (9//JG 26) die 11.45u. de machine van 1st Lt Walter Baker afmaakte. De bommenwerper, die de naam "Bay Be" op de neus geschilderd kreeg, vond zijn einde in Mol.
William Binnebose, de zijluikschutter, schreef in 1986 :
“Ons vliegtuig vloog onder- en achteraan de formatie van het 335 Squadron, wat dan weer het laagste squadron was in de 95 Bomb Group.
Het was het vijfde dat neergehaald werd, eerst door Flak en vervolgens afgemaakt door jagers. Het vliegtuig stond in brand, maar we slaagden er alle tien in het te verlaten, vooraleer het neerstortte in de buurt van Mol.
Drie van hen werden niet gesnapt door de Duitsers, dankzij de hulp van de Belgen.
Ik was de enige van de bemanning die gewond was geraakt door vijandelijk vuur. Ik werd naar een hospitaal in Mol gebracht waar mijn kwetsuren goed verzorgd werden.
Vandaar werd ik naar het hospitaal van Beverlo gebracht, tot mijn voet voldoende genezen was dat ik erop kon stappen. Vandaar ging het naar Mooseberg, Duitsland, Stalag 7A en dan ging het naar Krems, Oostenrijk.
Werner Kraft zou zijn overwinning vrij duur betalen, hij kwam om 19.15 uur bij Beverlo aan de grond. Zijn Messerschmitt was verloren.
Piloot: 1/Lt Walter A. Baker Krijgsgevangen.
Copiloot: 2/Lt Martin G. Minnich Ontsnapt.
Navigator: 2/Lt Cedric L. Nussbaum Krijgsgevangen.
Bommenrichter: 2/Lt Henry P. Sarnow Ontsnapt
Radiotelegrafist: T/Sgt Walter T. McDermott Krijgsgevangen.
Boordmeccano: T/Sgt Alvin O. Forney Krijgsgevangen.
Buikkoepelschutter: S/Sgt John White Ontsnapt.
Staartschutter: S/Sgt Albert G. Bergeron Krijgsgevangen.
Rechter zijluikschutter S/Sgt William H. Binnebose Krijgsgevangen
Linker zijluikschutter S/Sgt Roscoe T. Alderman Krijgsgevangen.
Mol
be