95 Bomb Group / 335 Bomb Squadron

B-17 bij Mol

Volgens Duitse chroniqueurs was het Felwebel Kraft (9//JG 26) die 11.45u. de machine van 1st Lt Walter Baker afmaakte. De bommenwerper, die de naam "Bay Be" op de neus geschilderd kreeg, vond zijn einde in Mol.

William Binnebose, de zijluikschutter, schreef in 1986 :

“Ons vliegtuig vloog onder- en achteraan de formatie van het 335 Squadron, wat dan weer het laagste squadron was in de 95 Bomb Group.

Locatie

Mol
België
BE

B-17 bij Vlimmeren

De “Assassin”, een machine van de 95 Bomb Group vloog in de derde formatie, en kwam hoogstwaarschijnlijk ook onder de aanvallen van de I.Gruppe. Lieutenant Sundberg, de gezagvoerder, zag dat verdere weerstand zinloos was. Hij liet zijn landingsgestel zakken ten teken van overgave. Zijn bemanning kon springen. De Assassin vond zijn einde net ten noordwesten van waar de Turnhoutsebaan de weg kruist naar Sint-Jozef Rijkevorsel.

In Zoersel noteerde een kroniekschrijver:

Locatie

Turnhoutsebaan
Vlimmeren
België
BE

B-17 bij Kattenbos

Deze B-17F genaamd "We Aint Scared", werd aangevallen door een FW 190. De radiotelegrafist, T/Sgt Lydle Ocheltree trachtte de allerlaatste momenten aan boord van de B-17 S/Sgt Claude E. Deverger uit zijn nauwe buikkoepel te bevrijden. Lydle Ocheltree moest zijn moed met de dood bekopen : de getroffen B-17 explodeerde in de lucht, de twee vliegeniers de dood insleurend. Hierdoor brandde het wrak niet op de grond waardoor de bezetter de codes van het vliegtuig die op de staart en de romp geschilderd waren, kon ontcijferen. Ook de piloot, Capt. Clifford B. Hamilton, vond de dood.

Locatie

Kattenbos
Lommel
België
BE